7. TALLINNA RAKENDUSKUNSTI TRIENNAAL

Seminar

21.04.2017
SEMINAR

Rakenduskunsti ja disaini vahendusviisid

21.04.2017 | Kino Sõprus

Seminar kutsus kuulama ja kaasa rääkima teemal, kuidas mõtestada ja tutvustada rakenduskunsti ja disaini nii, et see kõnetaks kunstnike kõrval ka laiemat publikut. Kuidas vahendada oma tegevust eri sihtrühmadele ning algatada sisukaid arutelusid, mis arendaksid ühiskonna üldist disainikirjaoskust? Kuidas mõjutab arvustuste ja analüüsivate teemakäsitluste vähesus kunstnikke?

Seminar lootis pakkuda neil teemadel sisukat aruteluplatvormi kunstnikele, kuraatoritele, kriitikutele, galeristidele, turundus- ja kommunikatsiooniinimestele.

Tipptasemel eksperdid nii Eestist kui ka välisriikidest jagasid oma kogemusi ja tutvustasid silmapaistvamaid edulugusid. Seminari modereerisid galerist, kriitik, tõlkija ja õppejõud Keiu Krikmann ning disainiajaloolane Triin Jerlei.

https://trtr.ee/wp-content/uploads/2017/03/seminar_paneel-e1584136941835-scaled.jpg
LOE

Kokkuvõtteid

Seminaril jagasid oma kogemusi Norra kunstikriitik ja toimetaja André Gali, klaasikunstnik ja õppejõud Sarah Gilbert Ameerika Ühendriikidest, vabakutseline ajakirjanik ja uurija Karin Paulus Eestist, disainile spetsialiseerunud hariduskuraator Hanna Kapanen Soomest ning Suurbritannia kriitik, toimetaja, kuraator ja õppejõud Liz Farrelly.


André Gali

Kriitilised küsimused tänapäeva rakenduskunstis: on aeg mõelda materjalide kaudu

Tänapäeva kujutav kunst, rakenduskunst ja disain on väärtuslikud ja tähenduslikud suhtlusvahendid, mis on keeleülesed ja mitmel viisil publikut – vaatajat või kasutajat – kaasavad, mõtestades meie ümbrust ja rääkides maailmas olemise viisidest.

Loe edasi


Sarah Gilbert

Materjalide vastupanu: kultiveerides naiivsust kunsti, käsitsitöö ja disaini kokkupuutepunktides

Sageli peetakse kunsti ja disaini lahknevateks, koguni vastandlikeks praktikateks. Funktsionaalsus või utilitaarsus loob esmase eristustasandi, määratleb disaineri ja välistab kunstniku. Üldistades ilmneb see lahknevus veelgi silmnähtavamas ideoloogilisuses: kunstnik püüab domineerivat kultuuri kahtluse alla seada, samas kui disainer püüab seda luua.

Loe edasi


Karin Paulus

Ellujäämispraktika: põimimine ja rööprähklemine

Meie närvilisel ajal on aeglane elu ja oma tegemiste üle rõõmu tundmine julge ja ilus filosoofia. Kuidas seda rõõmu saavutada? Minu retsept on näiliselt vastuoluline: see on võimalik ka rööprähklemisega ja väga erinevaid praktikaid omavahel põimides.

Loe edasi


Liz Farrelly

Disaini vahendades: juhtumiuuring mitmekesisusest Londoni Disainimuuseumis

Minu karjäär algas ajal, mil kompaktkirjastamine vallutas trükitööstuse (mis pole küll kuhugi kadunud), ja ma olen olnud pidevalt seotud Londoni disainimuuseumiga. Disainiajakirjaniku ja -toimetaja, disainiõppejõu ja aeg-ajalt kuraatorina on muuseum olnud minu jaoks teema, kaastöötaja ja harija ning hiljuti sai sellest ka minu doktoritöö partnerasutus ja uurimisobjekt.

Loe edasi


Hanna Kapanen

Disain on oluline: disaini väärtuse ja mõju tundmaõppimine

Disaini eesmärk on teha elu paremaks, ilusamaks, funktsionaalsemaks ja sihipärasemaks. Põhjamaade funktsionalism ja demokraatliku disaini põhimõtted on asjakohased ka tänapäeval. Need koosnevad inimesest lähtuvast jätkusuutlikust disainist, mis võtab lisaks esteetilisele mõõtmele arvesse ka keskkonna-, sotsiaalseid ja funktsionaalseid aspekte.

Loe edasi